سرنگ های انسولین

سرنگ انسولین دارای سه قسمت است: سوزن، بشکه و پیستون.

  • سوزن کوتاه و نازک است و با یک لایه ریز سیلیکون پوشانده شده است تا به راحتی از روی پوست عبور کند و درد را کاهش دهد. یک کلاه سوزن را قبل از استفاده می پوشاند و از آن محافظت می کند.
  • بشکه محفظه بلند و نازکی است که انسولین را نگه می دارد. بشکه با خطوطی برای اندازه گیری تعداد واحدهای انسولین مشخص شده است.بیشتر بخوانید: قیمت لباس اسکراب زنانه
  • پیستون یک میله بلند و نازک است که به خوبی در داخل لوله سرنگ قرار می گیرد. به راحتی بالا و پایین می لغزد تا انسولین را به داخل بشکه بکشد یا انسولین را از طریق سوزن از بشکه خارج کند. پیستون دارای یک مهر و موم لاستیکی در انتهای پایینی برای جلوگیری از نشتی است. مهر و موم لاستیکی با خط روی بشکه مطابقت داده می شود تا مقدار صحیح انسولین اندازه گیری شود.

سرنگ های انسولین در چندین اندازه ساخته می شوند.

اندازه و واحد سرنگ
اندازه سرنگتعداد واحدهایی که سرنگ نگه می دارد
1/4 میلی لیتر یا 0.25 میلی لیتر25
1/3 میلی لیتر یا 0.33 میلی لیتر30
1/2 میلی لیتر یا 0.50 میلی لیتر50
1 میلی لیتر100

بیشتر بخوانید: قیمت روپوش سفید آزمایشگاهی

از کوچکترین اندازه سرنگی که می توانید برای دوز انسولین مورد نیاز خود استفاده کنید. خطوط اندازه گیری روی بشکه سرنگ های کوچک از هم دورتر هستند و راحت تر دیده می شوند. هنگامی که اندازه سرنگ را انتخاب می کنید، تعداد واحدهایی را که باید بدهید و اینکه چقدر می توانید علائم روی بشکه را ببینید، در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: خرید کلاه جراحی

  • یک سرنگ 0.25 یا 0.33 میلی لیتری معمولاً برای کودکان (که اغلب به دوزهای بسیار کمی از انسولین نیاز دارند) و برای افرادی که بینایی ضعیفی دارند، بهترین است.
  • یک سرنگ 1 میلی لیتری ممکن است برای بزرگسالانی که نیاز به مصرف مقدار زیادی انسولین دارند، بهترین باشد.