دستکش محافظ نیتریل

ماده نیتریل یا به طور دقیق تر لاستیک بوتادین-اکریلونیتریل (NBR) یک ماده مصنوعی ضد آب و بسیار جامد است. نیتریل سه برابر بیشتر از لاتکس (لاستیک طبیعی) در برابر سوراخ شدن مقاوم است، همچنین در برابر مواد شیمیایی و فرآورده های نفتی (نفت، بنزین) و همچنین اسیدها مقاوم تر است. در اینجا جدول مواد دستکش با توجه به مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد
دستکش‌های نیتریل نسبت به دستکش‌های لاتکس با همان ضخامت انعطاف‌پذیری کمتری دارند، بافتی ظریف، انعطاف‌پذیر، کاملا ضد آب و پوشیدن بسیار دلپذیر است. نیتریل به دلیل عملکرد و تطبیق پذیری آن به طور فزاینده ای برای طراحی دستکش های یکبار مصرف و برای دستکش های قابل استفاده مجدد مورد استفاده قرار می گیرد، تفاوت در ضخامت و پشتیبانی (داخلی) دستکش است.

دستکش پلاستیکی و لاتکس

زمان استفاده از دستکش نیتریل

کاربردهای زیادی به ویژه در صنعت، خودروسازی، داروسازی و مواد غذایی وجود دارد. نیتریل ویژگی مقاومت بهتری در محصولات شیمیایی دارد، به ویژه آنهایی که بر پایه مشتقات هیدروکربنی (بنزین، روغن، حلال ها و غیره) و اسیدها هستند. نیتریل همچنین از لاتکس قوی تر است در حالی که تقریباً به همان اندازه انعطاف پذیر است.

فراتر از انتخاب مربوط به نوع محصولات مورد استفاده، نیتریل خطر آلرژی به لاتکس ندارد و بنابراین برای افرادی که از آلرژی رنج می برند توصیه می شود.

با توجه به قیمت بالاتر نیتریل و اگر بحث دست زدن به محصولات غیرخطرناک باشد، در مدت زمان بسیار کوتاه، مواد دیگری مانند وینیل، نئوپرن یا لاتکس ممکن است مناسب‌تر باشند.

چگونه دستکش نیتریل خود را انتخاب کنیم؟

ضخامت دستکش:
ضخامت دستکش های نیتریل یکبار مصرف معمولاً از 0.06 تا 0.2 میلی متر متغیر است.
ضخامت دستکش های نیتریل قابل استفاده مجدد بدون پشتیبان اغلب بیش از 0.35 میلی متر شروع می شود.
دستکش های نیتریل قابل استفاده مجدد با پشتی (پارچه داخلی) بیش از 1 میلی متر ضخامت دارند

طول دستکش:
چه برای دستکش های یکبار مصرف یا قابل استفاده مجدد، دستکش های نیتریل دارای طول های متغیر بسته به استفاده انتخابی هستند.
دستکش های یکبار مصرف نیتریل بین 240 تا 300 میلی متر نوسان دارند
دستکش های قابل استفاده مجدد نیتریل 300-354 میلی متر طول دارند
دستکش نیتریل با آستین یکپارچه 680 میلی متر است

QLA:
اندازه گیری سطح قابلیت اطمینان کیفیت ساخت دستکش؛ AQL به طور کلی 1.5 است، می تواند برای کیفی ترین ها 0.65 باشد (دستکش های معیوب بسیار بسیار کمی در حین ساخت) و تا 2.5 برای محصولات سطح اولیه افزایش یابد.
پنهانی نیست، برخی از مارک ها از سایرین کیفیت بیشتری دارند، Showa، Honewell و Ansell جزو مراجع هستند، Singer، Cofra، Semperguard، Protecfina، ارزش بسیار خوبی برای پول دارند. ما در کاتالوگ خود دستکش های نیتریل ارزان قیمت یا عجیب و غریب را بدون گواهینامه فنی رسمی ارائه نمی دهیم.

اندازه دستکش:
مهم است که اندازه دستکش خود را مناسب انتخاب کنید، خواه یک بار مصرف باشد یا نباشد. دستکش باید متناسب با دست شما باشد، نه خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشد تا مهارت خود را از دست ندهد. در اینجا پیوند راهنمای اندازه وجود دارد که به شما امکان می دهد اندازه دستان خود را محاسبه کنید و بنابراین مدل مناسب را انتخاب کنید.