انتخاب دستکش یکبار مصرف مناسب

راه حل های مختلفی برای محافظت در برابر جراحات، بریدگی ها، سوختگی ها یا حتی برای جلوگیری از گسترش باکتری ها وجود دارد. اولین تماس فیزیکی و منظم ترین آن دست، پوشاندن آن با یک لایه محافظ و پیشگیرانه توسط یک دستکش انعطاف پذیر و کشسان است. بخش هایی مانند صنایع غذایی، صنایع پزشکی و صنایع شیمیایی به دلیل ویژگی های آسپتیک و مهارتی که ارائه می دهند به این دستکش ها نیاز دارند.

دستکش پلاستیکی و لاتکس

دستکش لاتکس یکبار مصرف

دستکش لاتکس که برای کارهای سبک و با ریسک متوسط ​​استفاده می شود، در بسیاری از موقعیت ها استفاده می شود. با توجه به چقرمگی و خاصیت ارتجاعی لاتکس لاستیک طبیعی، حفاظت از مانع نقطه عطف عالی است.

خاصیت ارتجاعی لاتکس نسبت به سایر مواد برتر است. حافظه آن بالا است و به مواد اجازه می دهد همیشه به شکل اولیه خود بازگردند.

لاتکس در برابر مواد شیمیایی مقاوم است. محافظت خوبی در برابر بیشتر مواد سوزاننده و شوینده ها ارائه می دهد. دستکش های لاتکس توسط آژانس اروپایی ایمنی و سلامت در محل کار و OSHA (اداره ایمنی و بهداشت شغلی) هنگام کار با محصولات سیتوتوکسیک توصیه می شود.

استفاده از دستکش لاتکس برای یک سد محافظ در برابر اسیدها، بازها، الکل ها و محلول های آبی رقیق شده اکثر مواد شیمیایی توصیه می شود.

دستکش لاتکس پودری یکبار مصرف

دستکش نیتریل یکبار مصرف:
یکی دیگر از محصولات در محدوده دستکش های محافظ، دستکش نیتریل است. بسیار قوی، آنها در چندین بخش از فعالیت، پزشکی، کشاورزی و مواد غذایی و غیره استفاده می شود. به دلیل ویژگی های آسپتیک آن. دستکش‌های نیتریل مانع بالایی برای محافظت در برابر مواد شیمیایی و باکتری‌ها ایجاد می‌کنند.

نیتریل یک ماده بسیار مقاوم در برابر پارگی و سوراخ شدن است که تا سه برابر بهتر از سایر مواد دستکش است.

خاصیت ارتجاعی نیتریل بسیار قدردانی می شود، حافظه آن به مواد اجازه می دهد تا با دست کاربر تنظیم شود و احساس و لمس راحت را به شما بدهد.

دستکش های نیتریل زمانی توصیه می شود که کارهای دستی به استحکام و/یا مقاومت زیاد در برابر مواد شیمیایی نیاز دارد.

آنها همچنین به عنوان جایگزینی برای لاتکس لاستیک طبیعی توصیه می شوند. دستکش های نیتریل برای افرادی که به لاتکس حساسیت دارند ایده آل است.

دستکش وینیل یکبار مصرف:
دستکش وینیل نیز به عنوان یک جایگزین اقتصادی برای لاتکس توصیه می شود. دستکش‌های وینیل در کاربردهایی که نیاز به تعویض مکرر دستکش دارند، قیمت مناسبی دارند.

وینیل که اغلب در صنایع غذایی استفاده می شود، خواص آسپتیک را حفظ می کند.

وینیل شکننده ترین ماده از 3 ماده ای است که در ساخت دستکش های یکبار مصرف استفاده می شود. دستکش وینیل نسبت به لاتکس و نیتریل در برابر پارگی و سوراخ شدن آسیب پذیرتر است، زیرا در کارهای طولانی مدت که نیاز به گرفتن و مهارت دارد.

دستکش وینیل یک لایه محافظ کافی در برابر سوراخ های ساده و سایر برش های جزئی است. از سوی دیگر، محافظت مناسب برای استفاده از محصولات شیمیایی و ارگانیک را ارائه نمی دهد.

استفاده از دستکش وینیل برای فعالیت های ساده و بهداشتی توصیه می شود.