همه چیز درباره سوزن و سرنگ انسولین

افراد مبتلا به دیابت یا هورمون انسولین را تولید نمی کنند یا مقدار مناسبی برای تنظیم گلوکز (قند) در جریان خون تولید نمی کنند. بنابراین افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و بسیاری از مبتلایان به نوع 2 باید انسولین تجویز کنند. انسولین به طور معمول دو یا چند بار در روز مصرف می شود.

با خرید گان پزشکی قابل شستشو بیماری را برای مراجعه کنندگان قابل تحمل کنید.

انسولین می‌تواند انسولین انسانی باشد که یک نسخه مصنوعی از انسولین ساخته شده در بدن است، یا یک آنالوگ انسولین ، که در آزمایشگاه نیز ساخته می‌شود، اما از نظر ژنتیکی تغییر می‌یابد تا بر سرعت عمل آن در بدن تأثیر بگذارد. انسولین انسانی نیازی به نسخه ندارد، در حالی که آنالوگ های انسولین نیازی به نسخه ندارند.

انسولین را می‌توان به روش‌های مختلف از طریق پمپ، پچ، استنشاق، قلم، سرنگ یا پورت تحویل داد. رایج‌ترین روش زایمان، سرنگ حاوی سوزن است که به فرد اجازه می‌دهد انسولین را مستقیماً زیر پوست تزریق کند.

بیشتر بخوانید: قیمت ملحفه یکبار مصرف بیمارستانی

استفاده از سوزن ها و سرنگ های مناسب انسولین هم برای اثربخشی و هم برای راحتی مهم است.

سرنگ های انسولین توضیح داده شده است

سرنگ یک پمپ کوچک است که حاوی یک بشکه، یک پیستون و سوزنی است که پوست را سوراخ می کند.

از سرنگ برای بیرون کشیدن انسولین از ویال و داخل بشکه استفاده می شود که با اندازه گیری دوز مشخص شده است. کاربر سوزن را زیر پوست، معمولاً در شکم، وارد می‌کند و سپس پیستون را فشار می‌دهد تا انسولین را مستقیماً به لایه بالایی چربی تزریق کند.

سرنگ ها یکبار مصرف هستند و فقط برای یک بار استفاده می شوند. استفاده مجدد یا استفاده مشترک از سوزن ها و سرنگ ها می تواند باکتری یا سایر عوامل بیماری زا را وارد بدن کند و باعث عفونت شود.

بیشتر بخوانید: قیمت لباس ام ار ای

با پزشک خود در مورد اندازه مناسب سرنگ بسته به دوز انسولین خود صحبت کنید. ممکن است نیاز باشد اندازه سرنگ شما در صورت نیاز با نسخه شما تنظیم شود.

سوزن های انسولین توضیح داده شده است

سوزنی که انسولین را تحویل می دهد بسیار نازک است و برای یک بار مصرف طراحی شده است. سوزن ها باید همیشه مستقیماً (نه از طریق لباس) با زاویه 90 درجه به پوست تزریق شوند تا نشت انسولین به حداقل برسد.

سوزن باید به لایه چربی بین پوست و ماهیچه (چربی زیر جلدی) برسد.

نحوه و مکان تزریق انسولین

هر فردی که از انسولین استفاده می کند باید محل های تزریق را در قسمت بدن، ترجیحاً در شکم بچرخاند تا حداکثر اثربخشی داشته باشد. اسکراب زنانه آستین کوتاه می تواند انتخاب خوبی برای تزریق انسولین باشد. برخی افراد از بازو، ران یا باسن استفاده می کنند. تکرار تزریق در همان نقطه می تواند منجر به لیپوهایپرتروفی یا گره های چربی در زیر پوست شود.