تفاوت بین دستکش نیتریل و لاتکس

دستکش‌ها همیشه بخشی جدایی‌ناپذیر از تجهیزات در حوزه‌های پزشکی و بهداشتی بوده‌اند، اما استفاده از آن‌ها در دوازده ماه گذشته به دلیل گسترش همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافته است.

قبل از همه‌گیری، تفاوت‌های بین دستکش‌ها در خارج از جامعه پزشکی کمتر شناخته شده بود، زیرا افراد از انواع مختلف دستکش‌های موجود آگاهی بیشتری دارند.

دستکش لاتکس

دستکش یکبار مصرف

دستکش های یکبار مصرف به طور کلی از سه نوع مواد مختلف مانند نیتریل، لاتکس و وینیل ساخته می شوند. هر ماده بسته به کاربرد مورد نظر، مزایا و معایب متفاوتی دارد. مهم است که از نوع دستکش مناسب برای محیط خود استفاده کنید تا از آسیب های غیر ضروری، ضایعات یا سایر مشکلات جلوگیری کنید.

در زیر نگاهی به خواص و کاربردهای مختلف دستکش لاتکس و نیتریل می اندازیم.

دستکش نیتریل

دستکش های یکبار مصرف نیتریل مسلما از قوی ترین مواد برای دستکش های یکبار مصرف ساخته شده اند. آنها بسیار بادوام هستند و در برابر مواد شیمیایی خطرناک مقاومت بالایی دارند.

برخلاف دستکش‌های لاتکس، دستکش‌های نیتریل از مواد مصنوعی ساخته می‌شوند، به این معنی که آن‌ها همان مسائل حساسیت‌زا را ندارند.

این لاستیک مصنوعی است که به دستکش های نیتریل برخی از بهترین خواص آنها را می دهد.

دستکش‌های نیتریل در بین افرادی که با مواد شیمیایی یا ویروس‌های خشن سر و کار دارند، محبوب هستند، زیرا مانع محافظتی چشمگیر برای پوشنده می‌کنند که بعید است به خطر بیفتد.

دستکش لاتکس
دستکش های لاتکس مدت هاست که معیار دستکش در زمینه پزشکی بوده است. با این حال، خطرات مرتبط با استفاده از دستکش لاتکس بیش از هر نوع دستکش دیگری وجود دارد. این به دلیل این واقعیت است که آنها از لاستیک مشتق شده از درخت لاستیک ساخته شده اند و بنابراین ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شوند. اگرچه آنها برای مدت طولانی محبوب ترین انتخاب بوده اند، اما با مواد پیشرفته تر جایگزین شده اند.

با این وجود، دستکش های لاتکس به دلیل این واقعیت که مانند پوست دوم احساس می شوند، گزینه ای محبوب باقی می مانند. آنها بسیار انعطاف پذیر هستند و آنها را به یک انتخاب راحت تبدیل می کند. این نرمی، انعطاف پذیری و حساسیت به لمس، آنها را به عنوان یک انتخاب محبوب برای دستکش های پزشکی نگه می دارد و دستکش های لاتکس استریل اغلب برای روش های جراحی استفاده می شوند.

کدام نوع دستکش یکبار مصرف بهتر است؟
هنگام مقایسه دستکش های لاتکس و نیتریل، بدیهی است که دستکش های نیتریل بهترین گزینه به خصوص در زمینه پزشکی هستند. دستکش‌های نیتریل بهترین کیفیت دستکش‌های لاتکس را ارائه می‌کنند، در حالی که مشکلاتی که این دستکش‌ها می‌توانند ایجاد کنند را از بین می‌برند.

اگرچه در نهایت، انتخاب بهترین دستکش به شرایط استفاده بستگی دارد. از بین تمام گزینه های موجود، نیتریل است.